Certificate in Business Mentoring (CBM) – szkolenie z mentoringu
szkolenie z mentoringu
Certificate in Business Mentoring (CBM) - szkolenie z mentoringu – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Opis programu
Szkolenie z mentoringu Certificate in Business Mentoring jest adresowane do tych wszystkich osób – trenerów, menedżerów, coachów – które chcą poznać i zrozumieć, na czym polega mentoring. Ta metoda jest uznawana za jedną ze skuteczniejszych w rozwoju, także w środowisku biznesowym. Aby jednak mentor mógł przekazać podopiecznemu swoją wiedzę, doświadczenie, zainspirować go do działania czy wspomóc w ujawnianiu potencjału, powinien jeszcze nauczyć się, jak to robić najlepiej.
Program Certificate in Business Mentoring (CBM) koncentruje się przede wszystkim na kompetencjach mentorskich, które są istotne i wymagane w mentoringu w organizacjach.
Praktyczne podejście
Realne wyzwania i narzędzia gotowe do użycia w pracy.
Rozwój kompetencji lidera
Kluczowe umiejętności przywódcze w praktyce.
Wymiana doświadczeń
Inspirująca nauka od innych liderów.
Elastyczna formuła online
Ucz się wygodnie – gdzie i kiedy chcesz.
Eksperci IBD Business School
Praktycy biznesu z bogatym doświadczeniem.
Pobierz naszą broszurę
Poznaj kompleksowy przegląd oferty, przykładowe wdrożenia, opinie klientów oraz konkretne korzyści, jakie możemy zaoferować Twojej firmie. Zadbaliśmy o to, by każda strona dostarczała wartościowych treści.
Certificate in Business Mentoring (CBM) - szkolenie z mentoringu – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Prowadzący
Lider merytoryczny programu
Ten program to nie tylko nauka narzędzi — to transformacja sposobu myślenia. Uczestnicy wychodzą nie tylko z nowymi kompetencjami, ale z zupełnie nowym spojrzeniem na wyzwania, które do tej pory wydawały się nie do przejścia.
Włodzimierz K. Buśkiewicz
senior konsultant/ senior trener
Prowadzący moduły
Co mówią o nas nasi uczestnicy
Zaufali nam
Zobacz wideo
Poznaj, jak wygląda rozwój liderów w IBD Business School
Zobacz, jak łączymy praktykę z wiedzą ekspertów i wspieramy uczestników w budowaniu nowoczesnych kompetencji przywódczych.
Terminy
Rekrutacja otwarta
28.10.2025-16.12.2025
Lokalizacja
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Online active-learning
Liczba godzin
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 80h
Cena (zwolniona z VAT)
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 8 000 PLN
Harmonogram sesji dla programu 28.10.2025-16.12.2025
Sesja I 27-28.10.2025
Sesja II 03-04.11.2025
Sesja III 17-18.11.2025
Sesja IV 01-02.12.2025
Sesja V 15-16.12.2025
Rekrutacja otwarta
30.11.2025-08.02.2026
Lokalizacja
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Online active-learning
Liczba godzin
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 80h
Cena (zwolniona z VAT)
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 8 000 PLN
Harmonogram sesji dla programu 30.11.2025-08.02.2026
Sesja I 29-30.11.2025
Sesja II 13-14.12.2025
Sesja III 10.01.2026
Sesja IV 24-25.01.2026
Sesja V 07-08.02.2026
Rekrutacja otwarta
21.12.2025-28.02.2026
Lokalizacja
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Online active-learning
Liczba godzin
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 80h
Cena (zwolniona z VAT)
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 8 000 PLN
Harmonogram sesji dla programu 21.12.2025-28.02.2026
Sesja I 20-21.12.2025
Sesja II 17-18.01.2026
Sesja III 31-01.2026
Sesja IV 14-15.02.2026
Sesja V 28.02-01.03.2026
Rekrutacja otwarta
21.12.2025-28.02.2026
Lokalizacja
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Online active-learning
Liczba godzin
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 80h
Cena (zwolniona z VAT)
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 8 000 PLN
Harmonogram sesji dla programu 21.12.2025-28.02.2026
Sesja I 20-21.12.2025
Sesja II 17-18.01.2026
Sesja III 31-01.2026
Sesja IV 14-15.02.2026
Sesja V 28.02-01.03.2026
Rekrutacja otwarta
21.12.2025-28.02.2026
Lokalizacja
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Online active-learning
Liczba godzin
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 80h
Cena (zwolniona z VAT)
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 8 000 PLN
Harmonogram sesji dla programu 21.12.2025-28.02.2026
Sesja I 20-21.12.2025
Sesja II 17-18.01.2026
Sesja III 31-01.2026
Sesja IV 14-15.02.2026
Sesja V 28.02-01.03.2026
Warunki udziału
Cena szkolenia
8 000 PLN*
obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School
Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society
8 400 PLN
w tym koszt certyfikatu International Education Society 400 PLN
Certyfikaty
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.
Dodatkowe informacje
Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu 695 330 033, (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl.
Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.
Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie – przeczytaj artykuł!
Indywidualne podejście dla firm
Serdecznie zapraszamy do kontaktu w celu określenia Państwa oczekiwań oraz przygotowania harmonogramu współpracy, w tym – w razie potrzeby – zorganizowania bezpośredniego spotkania przedstawicieli obu stron.
Szkolenia, oferowane przez IBD Business School w formule otwartej, mogą być realizowane także w formie Programy dla firm na zamówienie firmy.
Program
Warning: Undefined variable $selectPlaceholder in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTabList.php on line 40Sesja I Mentoring w organizacji. Ścieżka rozwoju mentora
Kluczowe cele sesji
Poszerzenie indywidualnych kompetencji społecznych i kompetencji współpracy zespołowej.
Poznanie różnych form i celów działań rozwojowych: coaching, mentoring, szkolenia (kiedy, co, dla kogo).
Poznanie strategicznej roli mentoringu w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim.
Nabycie umiejętności rozróżniania obszarów zastosowań dla narzędzi rozwojowych: mentoring.
Konsulting, szkolenie, coaching.
Omawiane zagadnienia
Ja jako mentor.
- • „Ścieżka rozwoju i rola mentora w organizacji.
- • Autoprezentacja uczestników.
- • Znaczenie autoprezentacji w budowaniu relacji, w tym mentoringowych.
- • Pierwsze doświadczenia w realizacji zadań z nową grupą jako budowanie kompetencji mentora.
- • Czynniki efektywności zespołu, role zespołowe przyjmowane przez uczestników, warunki skutecznej komunikacji zespołowej wpływającej na efektywność realizacji założonych celów w pracy grupowej.
Mentor w biznesie i organizacji.
- • Etyka pracy mentora.
- • Nowe wyzwania mentorskie – leadership w pracy mentora.
- • Aktywne poszukiwanie źródeł rozwoju osobistego i zawodowego.
- • Motywacja do pracy nad sobą oraz do współpracy z innymi.
- • Projektowanie własnej przyszłości.
- • Coach – mentor – trener – doradca – różnorodne role.
- • Szanse i ograniczenia rozwojowe ludzi.
Rozwój mentora w organizacji.
- • Historia mentoringu od Odyseusza do współczesności.
- • Model kompetencyjny mentora.
- •
Oczekiwania wobec mentora:
-osiągnięcie sukcesu osobistego w zawodzie,
-posiadanie autorytetu w środowisku pracy,
-umiejętność słuchania innych,
-twórcze podejście do rozwiązywania problemów,
-zmysł organizacyjny,
-tworzenie atmosfery bezpieczeństwa,
-szczerość uczciwość w ocenach,
-chęć dzielenia się doświadczeniem i wiedzą,
-umiejętność motywowania i ukazywania ludziom ich możliwości.
Mentor jako partner w biznesie – współodpowiedzialność za działania rozwojowe w organizacji.
- • Korzyści kompleksowej analizy organizacji: kierunki rozwoju, wizja, strategia, potrzeby organizacji i ludzi.
- • Badania organizacji a wybór i zastosowanie działań rozwojowych – różne ścieżki działań: doradztwo, konsulting, szkolenia, coaching, mentoring.
- • Metodologia badań.
- • Kontrakt na działania rozwojowe: Mentor a organizacja, decydent a ostateczni beneficjenci.
Sesja II Indywidualne kompetencje mentora. Poznaj siebie
Kluczowe cele sesji
Pogłębienie samoświadomości: analiza i diagnoza własnych zachowań i w sytuacjach interpersonalnych, w pracy z mentee.
Uzyskanie informacji zwrotnych – pogłębienie samoświadomości w zakresie osobistego funkcjonowania w komunikacji, w procesie edukacji i w relacji mentorskiej.
Doświadczenie dynamiki procesu komunikacji w relacji mentorskiej.
Wzrost elastyczności zachowań w relacjach interpersonalnych poprzez eksperymentowanie.
Omawiane zagadnienia
Kim jest mentor, a kim nie jest?
- • „Mój mistrz” – uczestnicy w podgrupach opisują osoby, które były dla nich kluczowe w uczeniu się i rozwoju. Podsumowanie na forum grupy.
- • Prezentacja „Mentor, coach, trener: podobieństwa i różnice.
- • Typologia mentorów.
Podstawowe zasady funkcjonowania mentorów.
- • Omówienie na przykładach podstawowych zasad prowadzenia mentoringu.
- • Dobór partnerów: mentor-osoba ucząca się.
- • Mentoring jest dobrowolny.
- • Nadrzędnym celem – rozwijanie osoby uczącej się.
- • Mentoring jako proces dzielenia się doświadczeniem własnym mentora i osoby uczącej się.
- • ABC w pracy mentora.
Samoświadomość jako narzędzie mentora.
- • Pokazanie na przykładach biznesowych i pozabiznesowych znaczenia wglądu w swoje mocne i słabe strony oraz konieczności stałej pracy nad sobą.
- • Komunikacja – klucz mentora.
- • Przypadki zaburzonego procesu komunikowania się z innymi – pokazanie brak wglądu we własne ograniczenia dyspozycyjne lub sytuacyjnie.
- • Identyfikacja swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju.
Rozwój osobisty.
- • Test – określenie własnego poziomu zadowolenia i motywacji pracy.
- • Analiza wyników w kategoriach: ‘rdzewienia’, ‘stałego rozwoju’ i ‘wypalenia’ oraz ich związku z rolą mentora.
- • Wypełnienie przez uczestników Arkusza Własnego Rozwoju w oparciu o wiedzę o sobie.
- • Ćwiczenia mentorskie – dzięki informacjom zwrotnym ‘peer to peer’ pogłębianie wglądu we własną otwartość interpersonalną, potrzebę kontroli i zdolności empatyczne.
- • Sposoby rozwijania i budowania zaufania i empatii w relacjach międzyludzkich, że szczególnym uwzględnienie kontekstu organizacyjnego.
Sesja III Mentoring grupowy. Zarządzanie procesem uczenia się w grupie
Kluczowe cele sesji
Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki uczenia dorosłych.
Dopasowanie metod pracy do stylów uczenia się.
Poznanie rodzajów i specyfiki pracy z grupami biznesowymi w procesie mentoringu grupowego.
Pogłębienie umiejętności w zakresie stosowania technik i metod uczenia i uczenia się.
Zdobycie umiejętności zarządzania procesem mentoringu w grupie: struktura zespołu, role grupowe, konflikty w grupie, fazy rozwoju grupy a metody szkoleniowe.
Omawiane zagadnienia
Specyfika uczenia się dorosłych.
- • Jak uczą się dorośli.
- • Psychologiczne mechanizmy uczenia się – elementy psychologii uczenia się i funkcjonowania mechanizmów pamięci.
- • Podstawowe zasady uczenia się dorosłych.
- • Etapy uczenia się dorosłych: cykl uczenia się doświadczalnego wg D. Kolba, stożek doświadczenia Dale’a.
- • Style uczenia się.
- • Bariery w uczeniu się dorosłych.
Zasady uczenia i współpracy z grupami biznesowymi.
- • Zawieranie i realizacja kontraktu w pracy z grupami – jak formułować kontrakt z różnymi rodzajami grup.
- • Rodzaje grup i specyfika ich funkcjonowania – case study.
- • Specyfika pracy z grupami biznesowymi.
- • Techniki aktywizowania grupy.
- • Abecadło trenerskie – prowadzenie dyskusji, wydawanie instrukcji, podsumowywanie ćwiczeń, używanie pomocy, itp.
- • Wybrane metody prowadzenia szkoleń.
- • Humor w kontekście treningu.
Zarządzanie w przebiegu grupowego procesu mentoringu.
- • Rozumienie specyficznych zachowań ludzi.
- • Proces grupowy i jego wpływ na przebieg szkolenia – podstawowe zasady procesu grupowego.
- • Kierowanie procesem poprzez wywieranie konstruktywnego wpływu na grupę i uczestników.
- • Zjawiska grupowe i wpływ społeczny.
- • Rozpoznawanie zjawisk grupowych i ćwiczenie sposobów efektywnego zarządzania procesem grupowym.
Wyzwania nowoczesnej edukacji.
- • Współczesny rynek a nowoczesne metody i narzędzia wspierania edukacji dorosłych
- • Kreatywność i twórcze myślenie jako filary nowoczesnej edukacji – czyli skąd czerpać inspirację i pomysły.
- • Skuteczność nowoczesnych narzędzi szkoleniowych, czyli różnice między nudną lekcją a fascynującym treningiem.
- • Zróżnicowanie metod i form edukacyjnych – kluczem do sukcesu nabywania wiedzy umiejętności.
- • Cele szkolenia a zastosowanie metod szkoleniowych.
Sesja IV Rozwój kompetencji mentee. Rozumieć, dostosować się, prowokować do rozwoju
Kluczowe cele sesji
Nabycie umiejętności diagnozowania stylu funkcjonowania poznawczego i emocjonalnego mentee.
Rozwijanie umiejętności dostosowywania się i dostrajania przy uwzględnieniu specyfiki stylu uczącego się.
Rozwijanie różnych form pracy z osobą uczącą się w sytuacjach wymagających dostosowywania się i elastyczności mentora.
Rozwój umiejętności opracowywania planów rozwoju.
Nabycie umiejętności planowania, monitorowania, ewaluacji procesu mentoringu.
Omawiane zagadnienia
Właściwości osoby uczącej się: osobowość, zachowania, cechy, wartości.
- • Znaczenie w pracy mentora rozpoznawania właściwości osoby uczącej się: osobowość, dominujący styl komunikowania się, wartości, zachowania.
- • Analiza przypadków wielopoziomowego niedostosowania w relacji mentorskiej; rozpoznanie kluczowych błędów.
- • Osobowość, wartości, style emocjonalnego reagowania, zachowania.
- • Samopis w klasyfikacji typów osobowości.
- • Uczestnicy diagnozują siebie nawzajem w/w kategoriach.
- • Omówienie wyników pod kątem zgodności vs rozbieżności w oceny i samooceny oraz wytycznych dla pracy mentora.
Rozpoznawanie, kreowanie, weryfikowanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
- • Test autodiagnozy – identyfikacja mocnych stron i obszarów do rozwoju.
- • Jakie narzędzia diagnozy stosować w pracy z uczącym się.
- • Jak wykorzystywać dostępne i samodzielnie zbudowane narzędzia diagnozy.
- • Określenie dominujących potrzeb w odniesieniu do typów osobowości.
- • Metody i mechanizmy dostosowania się mentora do typu osoby – symulacje.
- • Prezentacja i ćwiczenie różnych form i poziomów dostosowywania się: dostosowanie postawy ciała, do stanu emocjonalnego, do stylu komunikowania się.
- • Test na Style rozwiązywania problemów (Basadur i Wakabayash).
Proces mentoringu.
- • Planowanie procesu mentoringu.
- • Projekt mentoringowy.
- • Harmonogram mentoringu.
- • Kamienie milowe w mentoringu.
- • Ocena efektywności działań rozwojowych.
Budowanie z uczącym się PRO – Planu Rozwoju Osobistego.
- • Cele i zakres stosowania PRO.
- • Przykłady różnego rodzaju PRO.
- • Uczestnicy przygotowują PRO do zadanych opisów osób pracujących w banku.
- • Prezentacja i dyskusja nad formami wsparcia, sposobami udzielania informacji zwrotnych i ocen cząstkowych.
Sesja V Toolbox mentora. Pakiet skutecznych narzędzi
Kluczowe cele sesji
Nabycie umiejętności sprawnego posługiwania się toolbox’em mentora: różnymi rodzajami narzędzi mentorskich w pracy indywidualnej oraz w pracy z grupami.
Wzmocnienie umiejętności dopasowywania określonych narzędzi w pracy mentora w zależności od potrzeb uczącego się, celów rozwojowych, kontekstu rozwojowego, itp.
Rozwinięcie umiejętności wykorzystania narzędzi motywacji w budowaniu postawy proaktywnej w rozwoju mentee.
Pogłębienie umiejętności stosowania narzędzi rozwoju samoświadomości własnej mentora i narzędzi rozwoju samoświadomości mentee.
Omawiane zagadnienia
Toolbox mentora.
- • Rodzaje narzędzi mentorskich.
- • Rodzaje rozmów mentorskich.
- •
Udzielanie informacji zwrotnych.
-Zasady bezpiecznego dla odbiorcy i relacji przekazywania i odbierania informacji zwrotnych. - • Rozumienie perspektyw i relacji.
- • Znaczenie decentracji.
- •
Metoda Walta Disneya.
-Twórcze stawianie celów i poszukiwanie rozwiązań przez odwoływanie się do stanów umysłu uczącego się.
-Zalety i ograniczenia metody. - • Partnerski dialog i psychologiczny sens zadawania pytań.
Narzędzia motywacyjne – rola mentora w motywowaniu
- • Wprowadzenie do teorii motywacji.
- • Kluczowe źródła motywacji pracowniczej.
- • Analiza kluczowych motywatorów dla naszego zespołu.
- • Poznanie własnych motywatorów.
- • Wybrane sposoby motywowania pracowników.
- • Jednominutowa pochwała.
- • Zasady udzielania kar i nagród.
- • Rozwój pracownika jako kluczowe źródło motywacji.
- • Metody motywowania członków zespołu – skąd czerpać inspirację?
Narzędzia menedżerskie – mentor jako lider.
- • Mentor a lider.
- • Zmiana zachowań członków zespołu za pomocą.
- • Koncentracja na zadaniach/ działaniach interwencyjnych.
- • Oddziaływanie na członków zespołu poprzez wizję i charyzmę.
- • Indywidualna koncentracja na zadaniu jako wsparcie dla całego zespołu.
- • Inspirująca rola lidera/ mentora: charyzma, motywowanie przez inspirację, stymulacja intelektualna, indywidualne traktowanie członków zespołu.
Narzędzia zarządzania wiekiem w mentoringu.
- • Wiek a rozwój.
- • Prezentacja koncepcji Levinsona i Ericksona rozwoju w ciągu życia, w tym pokazanie potrzeb i oczekiwań właściwych dla danego okresu rozwojowego.
- • Prezentacja badań polskich i zagranicznych nad osobami reprezentującymi kohorty pokoleniowe X, Y, Z.
- • Katalog motywacji rozwoju w procesie mentoringu osób reprezentujących pokolenia.
- • Specyfika sytuacji psychologiczno-społecznej osób z grupy wiekowej 50+.
- • Symulacja rozmowy na temat realizacji celów rozwojowych (GROW) z osobą reprezentującą dane pokolenie.
- • Stawianie celów rozwojowych.
Jak pracujemy?
Poszczególne sesje odbywają się w układzie: 4 godz. zajęć przed południem | przerwa obiadowa | 3 godz. zajęć popołudniu.
Nasi wykładowcy i trenerzy są w pełni przygotowani do prowadzenia szkoleń w formule online (od wielu lat łączymy zajęcia stacjonarne z edukacją zdalną).
Sesje realizujemy przy wykorzystaniu platformy Teams.
Materiały szkoleniowe, case studies oraz ćwiczenia udostępniamy do pobrania na platformie e-learningowej.
W odniesieniu do programów certyfikowanych nasi absolwenci otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie kwalifikacji (dotyczy to również certyfikatów międzynarodowych).
Język szkolenia
Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule Programy dla Firm – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.
Korzyści dla organizacji i uczestników
Dzięki udziałowi w programie uczestnicy:
-
poznają proces i mechanizmy budowania zaufania i autorytetu w procesie mentoringowym,
-
poznają proces diagnozy i planowania potrzeb rozwojowych,
-
rozwiną umiejętność zarządzania procesem edukacyjnym w taki sposób, żeby skutecznie wpływać na proces uczenia się jednostki,
-
pogłębią samoświadomość własnej roli jako mentora,
-
rozwiną umiejętności profesjonalnego przygotowania, prowadzenia i ewaluacji procesu mentoringu,
-
rozwiną umiejętności stosowania metodologii i technik edukacyjnych w procesie mentoringu,
-
poznają psychologiczne mechanizmy uczenia się i specyfikę uczenia się dorosłych,
-
wzmocnią świadomość typologii postaw osób uczących się i poznają sposoby dostosowania procesu uczenia do indywidualnych predyspozycji uczącego się.
Program certyfikowany
Certyfikat
Zaświadczenie
Grupa docelowa
Zapraszamy w szczególnosci
Menedżerów, obejmujących role mentorów,
Trenerów, coachów, planujących rozwijać kompetencje mentoringowe,
HR Business Partnerów
Liderów zespołów, pracowników
Praktyki, jakie stosujemy
Podczas programu wykorzystane zostaną następujące narzędzia rozwoju i wsparcia kompetencji menedżerskich:
- ICP® – Individual Competence Profile – rzetelne i wygodne narzędzie indywidualnej diagnozy kompetencji menedżera.
- Raport Indywidualny dla każdego uczestnika.
- Indywidualna sesja feedbacku z konsultantami IBD Business School.
Na podstawie wyników ICP® menedżerowie przygotowują Indywidualny Plan Rozwoju jako wsparcie w dalszym procesie wdrażania kompetencji menedżerskich.
Zadanie do samodzielnego rozwoju
-
Zadanie wdrożeniowe, umożliwiające samodzielny rozwój kompetencji w środowisku pracy.
- ICP® to zaawansowane metodologicznie, autorskie narzędzie typu 360 degree feedback przygotowane przez ekspertów IBD Business School.
- Narzędzie dedykowane do rozwoju menedżerów, umożliwiające im poznanie swoich mocnych i słabych stron w roli, jaką realizują oraz diagnozę kompetencji menedżerskich zebraną w raporty indywidualne i grupowe.
- Narzędzie pozwalające na uzyskanie zobiektywizowanej oceny z kilku źródeł, co wzmacnia jej wiarygodność i eliminuje subiektywizm.
- Narzędzie zaawansowane technologicznie, umożliwiające sprawne zebranie poufnych, anonimowych opinii (feedbacków) dla menedżerów – bez nadmiernego czasowego obciążenia; jest łatwo powtarzalne – pozwala na cykliczne wykorzystanie jako wsparcie w rozwoju menedżera.
W szkoleniach i warsztatach on-line wykorzystujemy powszechnie dostępne platformy internetowe.
Action Learning: gry szkoleniowe, tematyczne case study, filmy instruktażowe, role play, ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy, dyskusje moderowane, feedback trenerski i feedback partnerski.
Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, mentor, mentoring, kompetencje mentorskie, mentoring w biznesie, szkolenie dla mentorów.
Zobacz także:
High Performance Leadership (HPL)
Rising Leaders Program (RLP)
Przygotowanie konspektu rozmowy z osobą dedykowaną do mentoringu:
Jako modyfikacja planu rozmowy dokonana na podstawie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie określonej sesji (konspekt jest przygotowywany z myślą o konkretnej osobie dedykowanej do mentoringu).
Przygotowanie Planu Rozwoju Osobistego
Sprawdź również
Czytaj nasze najnowsze aktualności
Śledź bieżące wydarzenia, nowe edycje programów i inicjatywy IBD Business School.
Zapoznaj się z innymi ofertami
Sprawdź wszystkie nasze programy szkoleniowe i zobacz, który Ci odpowiada najbardziej.
Poznaj opinie naszych uczestników
Zobacz, co o programie High Performance Leadership mówią menedżerowie, którzy już wzięli w nim udział.