Business Negotiation Program (BNP)
szkolenie z prowadzenia negocjacji
Business Negotiation Program (BNP) – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Opis programu
Negocjacje są integralną częścią życia biznesowego. Dla menedżera, przedsiębiorcy czy specjalistów w danej branży, umiejętność prowadzenia skutecznych negocjacji ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu zawodowego. Dlatego też nasz programu skupia się na dostarczeniu praktycznych narzędzi, technik i strategii, które pozwolą osiągać lepsze wyniki w negocjacjach oraz budować trwałe relacje biznesowe oparte na wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu.
Podczas naszego programu uczestnicy poznają różne aspekty negocjacji biznesowych, rozpoczynając od przygotowania się do procesu negocjacji, poprzez identyfikację interesów drugiej strony, operowanie zmiennymi negocjacyjnymi, aż po skuteczne wywieranie wpływu i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas negocjacji.
Warsztatowy charakter zajęć pozwala opanować techniki negocjacyjne i sprawdzić w praktyce swoje umiejętności zawierania oczekiwanego porozumienia.
Praktyczne podejście
Realne wyzwania i narzędzia gotowe do użycia w pracy.
Rozwój kompetencji lidera
Kluczowe umiejętności przywódcze w praktyce.
Wymiana doświadczeń
Inspirująca nauka od innych liderów.
Elastyczna formuła online
Ucz się wygodnie – gdzie i kiedy chcesz.
Eksperci IBD Business School
Praktycy biznesu z bogatym doświadczeniem.
Pobierz naszą broszurę
Poznaj kompleksowy przegląd oferty, przykładowe wdrożenia, opinie klientów oraz konkretne korzyści, jakie możemy zaoferować Twojej firmie. Zadbaliśmy o to, by każda strona dostarczała wartościowych treści.
Business Negotiation Program (BNP) – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Prowadzący
Lider merytoryczny programu
Ten program to nie tylko nauka narzędzi — to transformacja sposobu myślenia. Uczestnicy wychodzą nie tylko z nowymi kompetencjami, ale z zupełnie nowym spojrzeniem na wyzwania, które do tej pory wydawały się nie do przejścia.
Włodzimierz K. Buśkiewicz
senior konsultant/ senior trener
Prowadzący moduły
Zaufali nam
Zobacz wideo
Poznaj, jak wygląda rozwój liderów w IBD Business School
Zobacz, jak łączymy praktykę z wiedzą ekspertów i wspieramy uczestników w budowaniu nowoczesnych kompetencji przywódczych.
Terminy
Rekrutacja otwarta
31.10.2025-05.12.2025
Lokalizacja
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Online active-learning
Liczba godzin
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 48h
Cena (zwolniona z VAT)
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 4 500 PLN
Harmonogram sesji dla programu 31.10.2025-05.12.2025
Sesja I 30-31.10.2025
Sesja II 20-21.11.2025
Sesja III 04-05.12.2025
Rekrutacja otwarta
28.11.2025-16.01.2026
Lokalizacja
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Online active-learning
Liczba godzin
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 48h
Cena (zwolniona z VAT)
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 4 500 PLN
Harmonogram sesji dla programu 28.11.2025-16.01.2026
Sesja I 27-28.11.2025
Sesja II 11-12.12.2025
Sesja III 15-16.01.2026
Rekrutacja otwarta
19.12.2025-30.01.2026
Lokalizacja
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 36 Online active-learning
Liczba godzin
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 43 48h
Cena (zwolniona z VAT)
Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 Warning: Undefined array key "offer" in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTerms.php on line 50 4 500 PLN
Harmonogram sesji dla programu 19.12.2025-30.01.2026
Sesja I 18-19.12.2025
Sesja II 15-16.01.2026
Sesja III 29-30.01.2026
Warunki udziału
Cena szkolenia
4 500 PLN*
obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School
Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society
4 900 PLN
w tym koszt certyfikatu International Education Society 400 PLN
Certyfikaty
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.
Dodatkowe informacje
Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu 695 330 033, (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl
Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.
Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie – przeczytaj artykuł!
Indywidualne podejście dla firm
Serdecznie zapraszamy do kontaktu w celu określenia Państwa oczekiwań oraz przygotowania harmonogramu współpracy, w tym – w razie potrzeby – zorganizowania bezpośredniego spotkania przedstawicieli obu stron.
Szkolenia, oferowane przez IBD Business School w formule otwartej, mogą być realizowane także w formie Programy dla firm na zamówienie firmy.
Program
Warning: Undefined variable $selectPlaceholder in /usr/home/cftn/domains/ibd.beta.crafton.pl/public_html/wp-content/themes/ibd/includes/sections/programTabList.php on line 40Sesja I Wprowadzenie do negocjacji
Kluczowe cele sesji
Zapewnienie uczestnikom głębszego zrozumienia istoty konfliktu oraz jego wpływu na efektywność biznesową.
Rozwinięcie umiejętności identyfikacji konfliktów.
Przekazanie praktycznych narzędzi i technik pozwalających skutecznie zarządzać konfliktami, w tym strategii rozwiązywania konfliktów.
Poprawa umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach konfliktowych.
Poznanie stylów rozwiązywania konfliktów, diagnoza własnych mocnych stron oraz obszarów do rozwoju w sytuacjach konfliktowych.
Omawiane zagadnienia
Psychologia negocjacji.
- • Struktura sytuacji konfliktowej oraz typologia konfliktów.
- • Zrozumienie struktury sytuacji współzależności.
- • Na czym pPoznanie kluczowych orientacji społecznych oraz zachowań, jakie pojawiają się w sytuacji współzależności.aPoznanie kluczowych orientacji społecznych oraz zachowań, jakie pojawiają się w sytuacji współzależności.olega skuteczna komunikacja w miejscu pracy?
- • Wypracowanie vademecum zachowań zapraszających do współpracy oraz utrudniających jej nawiązanie.
- • Pokazanie dynamiki procesu powstawania konfliktu.
- • Wskazanie roli zachowań kooperacyjnych w dochodzeniu do zintegrowanych rozwiązań.
- • Wprowadzenie do analizy interesów.
- • Wprowadzenie do teorii konfliktu – koło konfliktu.
- • Metody identyfikowania konfliktów w i ich rozwiązywania.
- • Konflikt pozorny a konflikt rzeczywisty.
- • Analiza tzw. koła konfliktów – zdobycie umiejętności definiowania typów konfliktów.
- • Nabycie umiejętności różnicowania konfliktów rzeczywistych od konfliktów pozornych.
- • Zrozumienie, czym jest „czapa konfliktowa”.
- • Test „Style rozwiązywania konfliktów” – analiza własnych mocnych i słabych stron w sytuacjach konfliktowych.
Zaawansowane narzędzia komunikacji w docieraniu do interesów klienta.
- • Zrozumienie roli interaktywności (świadomie kreowanej komunikacji dwustronnej) w docieraniu do rzeczywistych interesów/ intencji klienta.
- • Arkusz analizy interesów.
- •
Narzędzia docierania od stanowisk do interesów:
- docieranie do interesów/intencji,
- zabezpieczanie zrozumienia,
- zabezpieczanie relacji,
- kontrola emocji. - • Zbudowanie „indywidualnej mapy komunikacji”.
- • Feedback trenerski i partnerski – analiza własnych mocnych i słabych stron sprawności w obszarze komunikacji.
Sesja II Etapy procesu negocjacji w praktyce biznesowej
Kluczowe cele sesji
Rozwinięcie umiejętności planowania i przygotowania do negocjacji.
Nabycie umiejętności radzenia sobie z trudnościami i impasami w negocjacjach.
Doskonalenie umiejętności wykorzystywania taktyk negocjacyjnych.
Budowanie umiejętności adaptacji do zmieniających się warunków negocjacyjnych.
Budowanie świadomość konsekwencji stosowania poszczególnych taktyk i strategii.
Świadome wykorzystanie różnych stylów negocjacyjnych w celu osiągnięcia pożądanych rezultatów.
Omawiane zagadnienia
Etap przygotowania się negocjatora jako klucz do sukcesu (My checklist).
- • Jak i gdzie zdobyć wiedzę na temat drugiej strony negocjacyjnej?
- • Z kim i gdzie będę negocjował?
- • BATNA moja i drugiej strony.
- • Budowanie pozycji negocjacyjnej (przejście od pozycji „I must do i want”).
- • Cel główny i negocjacyjne cele cząstkowe.
- • Punkty krytyczne, czyli granice ustępstw (PO-PA-OS-DL).
- • ZOPA, czyli czy jest co negocjować?
- • Ilość i jakość obszarów negocjacyjnych.
- • Stanowisko a interes i potrzeby.
- • Rachunek TOTAL.
- • Argumenty racjonalne i emocjonalne.
- • Przygotowanie miejsc i przestrzeni negocjacyjnej.
Etap otwarcia negocjacji.
- • Sztuka budowania przewagi związanej z pierwszym wrażeniem.
- • Znaczenie komunikacji niewerbalnej i wykorzystanie przestrzeni miejsca.
- • Najważniejsze techniki wykorzystywane w otwieraniu negocjacji.
Etap rozbieżności.
- • Sztuka skutecznego otwierania negocjacji.
- • Efektywne demonstrowanie stanowisk.
- • Argumentacja obiektywna i subiektywna.
- • Przemyślana gradacja argumentów.
- • Umiejętność skutecznego reagowania na pierwszą propozycję.
- • Umiejętność aktywnego słuchania i kontroli emocji.
- • Demonstracja swojej siły swojej BATNA i osłabianie alternatywy drugiej strony.
- • Skuteczne reagowanie na impas w negocjacjach.
- • Najważniejsze techniki wykorzystywane w etapie rozbieżności.
Etap integracji.
- • Od stanowiska do interesu i wspólnych potrzeb.
- • Sztuka zadawania pytań i parafrazowania interesów.
- • Kreatywne rozwiązania negocjacyjne.
- • Jak chodzić na ustępstwa, czyli „zawsze żądaj czegoś w zamian”.
- • Negocjacje właściwe i skuteczne ustępowanie.
- • Dawanie satysfakcji negocjowania poprzez pozorne ustępowanie.
- • Szczególne znaczenie presji czasu jako techniki negocjacyjnej.
- • Najważniejsze techniki wykorzystywane w etapie integracji.
Etap finalizacji i zamknięcia.
- • Jak spisać protokół porozumienia?
- • Jak zabezpieczyć się przed brakiem egzekwowania zapisów w umowie?
- • Postępowanie po zakończeniu negocjacji.
Test „Style negocjowania” – indywidualny kwestionariusz preferencji.
- • Analiza 5 stylów negocjacyjnych (zalety i wady).
- • Siła WIN-WIN i słabość KOMPROMISU.
- • Umiejętne korzystanie z każdego ze stylów w zależności od przebiegu procesu negocjacyjnego.
- • Analiza własnych mocnych i słabych stron w komunikacji perswazyjnej w kontekście stylów negocjacyjnych.
Sesja III Wywieranie wpływu I manipulacje w negocjacjach
Kluczowe cele sesji
Zdobycie wiedzę na temat różnych technik wywierania wpływu w negocjacjach.
Poznanie różnicy między wywieraniem wpływu a manipulacją.
Rozwinięcie umiejętności rozpoznawania manipulacji i obrony przed nimi.
Uświadomienie mechanizmów manipulacji wykorzystywanych w negocjacjach oraz zrozumienie, jakie są ich skutki oraz jak się przed nimi bronić.
Budowanie umiejętności wywierania wpływu w sposób etyczny.
Zwiększenie świadomości własnych sił i słabości w wywieraniu wpływu.
Omawiane zagadnienia
Wywieranie wpływu w negocjacjach.
- • Najważniejsze mechanizmy wywierania wpływu w negocjacjach.
- • Gra negocjacyjna (gra pozycyjna dotycząca relacji: kupujący – sprzedający).
- • Analiza świadomie wykorzystywanych negocjacyjnych mechanizmów wywierania wpływu.
- • Poznanie najczęściej stosowanych taktyk negocjacyjnych.
- • Analiza własnych mocnych i słabych stron w komunikacji perswazyjnej.
- • Test Taktyk Wpływu – analiza własnych mocnych i słabych stron w komunikacji perswazyjnej.
Manipulacje i chwyty w negocjacjach.
- • Wojna psychologiczna.
- • Wojna pozycyjna.
- • Ingracjacja.
- • Makiawelizm.
- • Manipulacje czasem.
- • Psychologia przeciwstawiania się manipulacjom.
Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed manipulacją
- • Wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
- • Zamiana oceny na opinię.
- • Pozbycie się trudności odmawiania (trzystopniowa procedura, technika „zdartej płyty”).
- • Wyrażanie uczuć negatywnych – przekazywanie konstruktywnych informacji zwrotnych.
- • Radzenie sobie z krytyką.
Taktyki negocjacyjne.
- • Taktyka niepełnego pełnomocnictwa.
- • Dobry policjant, zły policjant.
- • Taktyka „zdechłej ryby”.
- • „Nagroda w raju”.
- • Sposoby efektywnego odkrywania/ neutralizowania taktyk.
Jak pracujemy?
Poszczególne sesje odbywają się w układzie: 4 godz. zajęć przed południem | przerwa obiadowa | 3 godz. zajęć popołudniu.
Nasi wykładowcy i trenerzy są w pełni przygotowani do prowadzenia szkoleń w formule online (od wielu lat łączymy zajęcia stacjonarne z edukacją zdalną).
Sesje realizujemy przy wykorzystaniu platformy Teams.
Materiały szkoleniowe, case studies oraz ćwiczenia udostępniamy do pobrania na platformie e-learningowej.
W odniesieniu do programów certyfikowanych nasi absolwenci otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie kwalifikacji (dotyczy to również certyfikatów międzynarodowych).
Język szkolenia
Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule Programy dla Firm – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.
Korzyści dla organizacji i uczestników
-
Rozwój umiejętności negocjacyjnych – uczestnicy zdobędą konkretne narzędzia i techniki, które pozwolą im skuteczniej prowadzić negocjacje.
-
Zwiększenie pewności siebie – zdobycie wiedzy na temat strategii negocjacyjnych oraz praktyczne treningi pozwolą uczestnikom poczuć się pewniej podczas negocjacji i podejmowania decyzji.
-
Poprawa umiejętności komunikacyjnych – uczestnicy będą mogli doskonalić swoje umiejętności komunikacji, co przyczyni się do skuteczniejszego przekazywania informacji oraz budowania pozytywnych relacji z innymi ludźmi.
-
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami – dzięki szkoleniu uczestnicy będą bardziej świadomi sposobów radzenia sobie z trudnymi klientami czy sytuacjami konfliktowymi, co wpłynie pozytywnie na ich efektywność w pracy.
-
Zwiększenie efektywności negocjacyjnej pracowników – uczestnicy szkolenia będą bardziej świadomi strategii negocjacyjnych oraz potrafiący je skutecznie stosować, co przekłada się na lepsze wyniki w negocjacjach z partnerami biznesowymi.
-
Zwiększenie lojalności klientów – poprzez umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas negocjacji, uczestnicy będą w stanie lepiej zaspokajać potrzeby klientów, co może prowadzić do zwiększenia lojalności oraz poleceń firmy innym potencjalnym klientom.
Program certyfikowany
Certyfikat
Zaświadczenie
Grupa docelowa
Zapraszamy w szczególnosci
Kadra menedżerska, kierownicza
Przedsiębiorcy
Pracownicy działów sprzedaży
Przedstawiciele handlowi
Praktyki, jakie stosujemy
- Dostarczenie wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznego prowadzenia negocjacji z klientem.
- Poznanie praktycznego zastosowania modeli negocjacyjnych.
- Rozwinięcie indywidualnych umiejętności w zakresie analizy sytuacji negocjacyjnej i podejmowania skutecznych decyzji.
- Usprawnienie i rozwinięcie warsztatu umiejętności negocjacyjnych.
- Rozszerzenie pakietu dostępnych metod podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach negocjacyjnych.
- Zwiększenie skuteczności indywidualnej w zakresie prezentowania swojego stanowiska i wywierania wpływu.
- Zwiększenie skuteczności reagowania w sytuacjach negocjacyjnych.
- Dostarczenie impulsu rozwojowego poprzez pogłębiony feedback trenerski.
W szkoleniach i warsztatach on-line wykorzystujemy powszechnie dostępne platformy internetowe.
Szkolenia prowadzone w formie warsztatów, wsparte prezentacjami multimedialnymi. Wykorzystywane metody szkoleniowe w trakcie programu:
- symulacje,
- gry negocjacyjne,
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- dyskusje i moderacja prowadząca do wymiany doświadczeń i opinii,
- case studies oparte na doświadczeniach z różnych firm i branż,
- role play, scenki,
- filmy szkoleniowe, fragmenty obrazujące przykłady omawianych treści,
- testy, kwestionariusze – indywidualna diagnoza potencjału i obszarów do rozwoju.
- Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, techniki negocjacji, negocjacje biznesowe, etapy negocjacji, proces negocjacyjny.
Zobacz także:
Innovative Product Development (IPD)
Content marketing (CM)
Sprawdź również
Czytaj nasze najnowsze aktualności
Śledź bieżące wydarzenia, nowe edycje programów i inicjatywy IBD Business School.
Zapoznaj się z innymi ofertami
Sprawdź wszystkie nasze programy szkoleniowe i zobacz, który Ci odpowiada najbardziej.
Poznaj opinie naszych uczestników
Zobacz, co o programie High Performance Leadership mówią menedżerowie, którzy już wzięli w nim udział.