Programy dla firm
Szkolenia zamknięte dla firm są tą szczególną formą doskonalenia kadr, która pozwala w efektywny sposób wydatkować środki przeznaczane na szkolenia. Ponadto, szkolenia zamknięte dla firm są najlepszym forum integracji pracowników i lepszego wzajemnego poznania się. Są także dobrą okazją do rozwiązywania problemów czy sytuacji kryzysowych w uczącej się grupie, gdyż z dystansu są lepiej widoczne i łatwiejsze w obiektywnym ocenianiu.
Przywództwo i zarządzanie
Oferta programowa IBD Business School z obszaru „Przywództwo i zarządzanie” w zakresie rozwoju pracowników przedsiębiorstw, instytucji, organizacji sektora publicznego i pozarządowego.
Zarządzanie kapitałem ludzkim
Oferta programowa IBD Business School z obszaru „Zarządzanie kapitałem ludzkim – szkolenia zamknięte” w zakresie rozwoju pracowników przedsiębiorstw, instytucji, organizacji sektora publicznego i pozarządowego
Marketing i sprzedaż
Oferta programowa IBD Business School z obszaru „Marketing i sprzedaż” w zakresie rozwoju pracowników przedsiębiorstw, instytucji, organizacji sektora publicznego i pozarządowego.
Finanse i ład korporacyjny
Oferta programowa IBD Business School z obszaru „Finanse i ład korporacyjny” w zakresie rozwoju pracowników przedsiębiorstw, instytucji, organizacji sektora publicznego i pozarządowego.
Szkoła trenerów biznesu
Szkoła Trenerów Biznesu IBD, działająca przy IBD Business School to coraz liczniejsze grono absolwentów, wieloletnie doświadczenie, autorska metodologia i interaktywna metodyka kształcenia. Przygotowujemy do zawodu profesjonalnych trenerów biznesu – wewnętrznych i freelancerów.
Szkoła Coachingu IBD-NMC
Oferta programowa IBD Business School z obszaru „Zarządzanie kapitałem ludzkim – szkolenia zamknięte” w zakresie rozwoju pracowników przedsiębiorstw, instytucji, organizacji sektora publicznego i pozarządowego
1. Kastomizacja programów szkoleniowo-rozwojowych – na czym polega
Kluczem do zrozumienia skuteczności kastomizacji w szkoleniach zamkniętych dla firm jest efektywna interakcja firmy doradczo-szkoleniowej z klientem. Kastomizacja to projektowanie działań szkoleniowo-rozwojowych, polegające na prowadzeniu spójnego procesu: począwszy od fazy analiz aktualnych trendów i wyzwań współczesnego biznesu poprzez badania organizacji i zespołów, diagnozę kompetencji ludzi, aż do fazy wspierania we wdrażaniu i utrwalaniu nabytych umiejętności. Szkolenia zamknięte dla firm wymagają bowiem szczególnej staranności na każdym etapie ich realizacji.
Model procesowego podejścia IBD Business School do projektowania działań szkoleniowo-rozwojowych
- Diagnoza potrzeb rozwojowych i kompetencji
- Dopasowanie programu szkoleniowo-rozwojowego do organizacji
- Projektowanie szkoleń interaktywnych i praktycznych ze zróżnicowaną metodyką
- Ocena efektywności działań szkoleniowo-rozwojowych
- Proces wdrażania i wzmacniania efektywności działań rozwojowych
Jak kastomizujemy programy dla firm?
- Analiza strategii organizacyjnej, strategii HR, strategii sprzedaży i in.
- Badanie klimatu i kultury organizacyjnej
- Badanie satysfakcji pracowniczej
- Audyt motywacji i zaangażowania pracowniczego
- Badanie 360º, 180º
- System ocen pracowniczych
- Scieżki rozwoju, selekcji talentów
- Analiza strategii organizacyjnej, strategii HR, strategii sprzedaży i in.
- Badanie klimatu i kultury organizacyjnej
- Badanie satysfakcji pracowniczej
- Audyt motywacji i zaangażowania pracowniczego
- Badanie 360º, 180º
- Współprojektowanie celów szkoleniowych z działem HR w organizacji
- Określenie kluczowych metod (np. case study) z wybranymi uczestnikami
- Scenariusze trenerskie
- Kalibracje kreatywne zespołu programowego
- Projektowanie innowacyjnych metod szkoleniowych
- Pilotaż z zespołem HR oraz z wybraną grupą docelową uczestników
- Analiza pierwszych reakcji grup i ocen
- Kalibracje programowe po pilotażu – mocniejsze dopasowanie szkolenia do grup docelowych
- Cykliczne spotkania programowe – stały monitoring jakości
- Ankiety ewaluacyjne
- Posttesty
- Pakiet narzędzi diagnostycznych – bateria testów: testy kompetencyjne, sytuacyjne testy decyzyjne
- Development Centre
- Badania organizacji
- Obserwacja na stanowisku pracy
- Informacja zwrotna z działu HR o wdrażaniu i zmianie zachowań uczestników
- Informacja zwrotna od uczestników o wdrażaniu umiejętności
- Indywidualny monitoring tutora
- Zadania wdrożeniowe z komentarzem tutorskim
- Raport diagnostyczno-rekomendacyjny
- E-learning
- Marketing motywacyjny
- Sesje coachingu
- E-coaching
- Follow up
2. Jak budujemy programy szkoleniowe?
Główny cel programów dla firm.Ustalany wspólnie z klientem.
Cele szczegółowe programów dla firm. Dotyczą rozwijania wiedzy, umiejętności i zmiany w zakresie postaw. Uwzględniają potrzeby i oczekiwania jednostki, zespołu, całej organizacji.
Meritum szkolenia. Obejmuje definicje kluczowych pojęć, wybrane modele (teoretyczne na bazie znanych koncepcji, jak i autorskie – naukowe źródła). Meritum obejmuje także linię programową odwołującą się do rozwijania wybranych kompetencji z modelu kompetencyjnego IBD lub klienta, uwzględnia m.in. strategię organizacyjną, standardy, potrzeby rozwojowe klienta itp.
Learning Outcomes. To stwierdzenia oznaczające, z jakimi konkretnymi umiejętnościami uczestnik wyjdzie ze szkolenia i jakich zachowań się nauczy. Opisane językiem korzyści dla uczestników i organizacji.
Narzędzia. Gotowe do użycia przez uczestnika, dokładnie opisane działania. Klient może je użytkować po szkoleniu, wdrażając konkretne zachowania (obejmuje m.in.: zapis etapów, procedury działania, zachowań, diagnozę).
Dobór efektywnych metod. Jest wyznaczony celem danego ćwiczenia: zależnie od tego, czy rozwijana ma być wiedza, umiejętności, czy wpływamy na postawy. Wybrane rodzaje metod dobierane są także z uwagi na etapy procesu grupowego oraz atrakcyjność szkolenia.
Ułożenie scenariusza. Określenie zakresów czasowych całych modułów i pojedynczych ćwiczeń – zależnie od celu głównego i celów szczegółowych szkolenia. Wybór miejsca szkolenia
Przygotowanie materiałów szkoleniowych.Ostateczna akceptacja materiałów: prezentacja PPT, podręczniki, zeszyty ćwiczeń, handouty, testy, kwestionariusze, gry itp.
3. Innowacyjne programy szkoleniowe
- E-learning, blended learning*
- Webcasts
- Miniwykłady, prezentacje trenerskie
- Dyskusje moderowane
- Handouty, remaindery, podręczniki
- Testy diagnostyczne
- Testy wiedzy
- Koncepcje i modele teoretyczne
- Wyniki badań światowych, polskich, statystyki
- Narzędzia i schematy skutecznych działań
- Tworzenie i analiza standardów
- Artykuły/ fragmenty książek
- Preworki/ postworki
- Gry i symulacje biznesowe
- Ćwiczenia grupowe i indywidualne
- Eksperymentowanie oparte na interakcjach między uczestnikami i doświadczaniu emocji
- Techniki twórcze: drama, kolaż, techniki rysunkowe, metafora, bajka
- Filmy: obserwacja i omawianie
- Autorskie filmy i nagrania
- Pokaz – instruktaż i obserwacja
- Nagrania rozmów
- Arkusze ćwiczeniowe rozwoju osobistego
- Narzędzia coachingowe
- Indywidualny feedback
- Checklisty kontrolne zachowań – weryfikujące, czy uczestnik stosuje najlepsze wzorce zachowań
- Scenki w oparciu o „role play”
- Videotraining i videofeedback
- Case study tworzone na bazie praktycznych doświadczeń, przykładów liderów biznesu
- Katalogi skutecznych działań i katalogi złotych zwrotów,
- Szczepionki na trudne sytuacje („gotowce”)
- Scenariusze skutecznych rozmów
- Prezentacje w małych grupach i na forum
- Czaty, fora dyskusyjne
- Dyskusje moderowane, „dyskusja oksfordzka”
- Case study na bazie realnych doświadczeń uczestników
- Testy diagnostyczne
- Indywidualne arkusze autoanalizy własnych zachowań
- Sesje feedbackowe trenerskie i partnerskie (grupowe i indywidualne)
- Narzędzia weryfikacji wdrażanych umiejętności
- Best i next practicies
- Zadania wdrożeniowe z komentarzem tutorskim
* Blended Learning to mieszana metoda kształcenia, łącząca naukę elektroniczną z jej tradycyjnymi formami. Pozwala w elastyczny sposób budować proces szkoleniowy z uwzględnieniem celów, tematyki, specyfiki grup, branży. Zyskuje coraz większą popularność przede wszystkim ze względu na dużą skuteczność szkolenia, szczególnie przy dużych grupach pracowników uczących się jednocześnie, w krótkim czasie i przy rozproszonej strukturze organizacyjnej, a także pozwalająca na znaczną redukcję kosztów. Umożliwia elastyczną organizację całego procesu kształcenia, znacznie podnosząc komfort nauki uczących i uczących się.
Metoda blended learning łączy to, co najlepsze w e-learningu i w tradycyjnych formach nauczania. Jest z powodzeniem stosowana zarówno przed rozpoczęciem szkolenia, w jego trakcie, jak i po zakończeniu, gdy przychodzi czas weryfikacji zdobytej wiedzy w codziennej pracy zawodowej.
Oferta dla firm
Przedstawione niżej tematy szkoleń mają charakter egzemplifikacyjny. IBD realizuje projekty szkoleniowe, szkoleniowo-doradcze i coachingowe, dopasowując ich programy do planów i oczekiwań firmy zamawiającej, ze wszystkich najważniejszych dziedzin wiedzy i praktyki biznesu.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu w celu określenia Państwa oczekiwań oraz przygotowania harmonogramu współpracy, w tym – w razie potrzeby – zorganizowania bezpośredniego spotkania przedstawicieli obu stron.
Szkolenia, oferowane przez IBD Business School w formule otwartej, mogą być realizowane także jako programy dla firm na zamówienie firmy.